Obecny most, po zakończeniu prac przy S7, ma być przeznaczony dla ruchu lokalnego.
- Podjęto decyzję o budowie dwóch, zupełnie nowych przepraw na Wiśle - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który buduje S7. - Początkowo rzeczywiście braliśmy pod uwagę pozostawienie obecnej przeprawy na Wiśle jako części modernizowanej S7 i wybudowanie obok tylko jednego mostu. Jednak i tak zakładano, że obecna konstrukcja mostowa będzie jedynie czasowo dostosowana do wymogów trasy ekspresowej. W przyszłości, z uwagi na ograniczenia konstrukcyjne tej przeprawy, konieczne byłoby budowanie nowego mostu. Ta kwestia została ponownie analizowana. Zapadła decyzja o budowie dwóch nowych przepraw.
Zobacz także: Zobacz film z prezentacją S7
To dobra wiadomość dla rolników i mieszkanców obu części Żuław przedzielonych Wisłą. S7 bowiem będzie zamknięta dla ruchu maszyn wolnobieżnych (np traktorów czy kombajnów), rowerzystów i pieszych.
Projekt przeprawy w starej wersji blokował możliwość komunikacji między obiema brzegami rolnikom, którzy mają po obu stronach rzeki swoje areały. Na ten problem rolnicy zwracali uwagę jeszcze w 2009 r., na etapie konsultacji społecznych inwestycji.
Sprawdź koniecznie: Projektują odcinek S7 Koszwały-Kazimierzowo
Po remoncie "siódemki" stary most przejmą ją prawdopodobnie powiat nowodworski i powiat gdański. Samorządy dzieliłyby się kosztami utrzymania przeprawy (obecnie opiewają one na około 100 tys. zł).
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?